Mindenféle, ami feltölt, inspirál, meggyógyít

Pozitívra Hangoló

Kylie és én

2015. november 30. - PH.Plusz

Mi a közös bennük? – ezzel a kérdéssel és néhány gondosan összeválogatott portréképpel kezdtem a prezentációmat a legutóbbi angolórán, amikor is egy általunk szabadon választott témáról kellett angolul beszélnünk legalább 10 percet. A blogomról akartam mesélni a többieknek, még úgy is, hogy számíthattam rá, újdonság lesz nekik, milyen témával is foglalkozom itt, netán sokkolóan hat rájuk, mi is történt velem 10 évvel ezelőtt.

De aztán kiderült, hogy egyáltalán nem volt nehéz a feladványom, volt, aki pár másodperc alatt rájött, mi lehet az összefüggés képeken látható személyek között: mindegyikük meggyógyult a rákból. Pedig Robert De Niro, Lance Armstrong, Anastacia és Kylie Minogue fotója mellé a sajátomat is odabiggyesztettem. Ki gondolta volna, hogy van valami, amiben hasonlítok a 152 cm-es ausztrál énekesnőre?

english.jpg

Tovább kellett ugranom a „My Story” címet viselő slide-ra, és kivételesen angolul elmesélni azt, amit már olyan sokszor. Majd elmondtam, hogy bár mindig élt bennem egyfajta küldetéstudat, hogy ha csak tudok, a saját tapasztalataimmal segítsek másoknak, a még évekkel ezelőtt létrehozott weboldalam nem tudott elégséges felületet kínálni ennek, valami új megvalósítását pedig rendszerint halogattam. (na mondjuk lehet, hogy ezt a mondatot angolul nem szó szerint így fogalmaztam meg, de ez volt a lényege…) És akkor jött a 2015-ös év, és rájöttem, hogy ez a jubileum a legjobb apropó ahhoz, hogy kicsit visszatekintsek, mi is történt 10 évvel ezelőtt, és egyúttal új inspirációkat is találjak, mindenféle impulzust ahhoz, ami segít egészségesnek maradni.

Már amikor elő kellett készítenem a prezentációt, és a bloggal kapcsolatos számadatokat összesítettem, magam is meglepődtem, mennyi minden van már bloggerként mögöttem:

  • 46 poszt
  • 23 387 látogató a legolvasottabb posztnál (na mit gondoltok, melyik az?! )
  • 237 rajongó a Facebook oldalon
  • 25 Index.hu címlapos megjelenés
  • 5 Index2 címlapos megjelenés
  • 1 vendégposzt

És még nincs vége, bizonygattam, még van mesélnivalóm, és azt hiszem, jövőre is folytatom, ha már túllépünk a jubileumi éven.

Némi csend és gondolkodás után aztán záporoztak a kérdések: a klasszikus „hogy vetted észre?” típusútól a bloggal kapcsolatos tervekig. Vagy például arra is kíváncsi volt valaki, hogy hogyan reagált a környezetem, és hogyan lehetett beszélnem erről másoknak – és már sokadjára jöttem rá ott és akkor, hogy erről még írnom kell, hogy hogyan is van ez a „hogyan mondjam el neked, amit nem lehet…” .

Percekig beszélgettünk még, persze angolul, már rég kitöltöttük a rám kirótt időkeretet, igazi nyelvgyakorlás lett a színvallásomból. És egyúttal valahogy emberibbé tette a viszonyt közöttünk, csoporttársak között. Mert hát hetente egyszer az egyébként igen kreatív, és mindenféle feltöltődésre kiváló programot kínáló angol kurzus összehozott minket hol szabadulószobában, hol a Láthatatlan Kiállításon, hol egy improvizációs színházban, de azért mégis maradt valahogy egy kis távolság közöttünk. Ezzel a prezentációs gyakorlattal, na meg persze a saját speciális történetemmel kicsit ledöntöttem a falakat – ahogy aztán a teljes más vonatkozású, de mégis személyes témáikkal a többiek is.

Igen, a fent nevezett csudadolgok mind az angolórák helyszínei voltak, tökéletes megoldást kínálva az időhiányban szenvedőknek, mert így egyszerre lehet új dolgokat kipróbálni és élményeket szerezni, és angolul tanulni. Csak javasolni tudom mindenkinek – a jelszó: barANGOL.

A kurzusnak mindjárt vége, és nem is gondoltam volna, hogy még a blog szerkesztéséhez is inspirációt szolgáltat. Pedig lám, egy angolórán is mennyi mindent tanulhatunk, az angol nyelven kívül is, egymástól és saját magunktól. Például gazdagabb lettem a felismeréssel, hogy bizonyos szemszögből hasonlítok Kylie Mingoue-ra.

angol_idezet.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pozitivrahangolo.blog.hu/api/trackback/id/tr928129016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása