Mindenféle, ami feltölt, inspirál, meggyógyít

Pozitívra Hangoló

Segíthetek?

2018. november 25. - PH.Plusz

 


"Miért kaphattad ezt a betegséget, mit kellett belőle tanulnod? – sokszor feltették már nekem ezt a kérdést, mióta 13 évvel ezelőtt meggyógyultam a Hodgkin-limfómából, közismertebb nevén nyirokrákból. Van már rá egy elég stabilnak tűnő válaszom is: egy küldetéstudatnak kellett kialakulnia bennem, hogy segítenem kell másoknak a saját tapasztalataimmal." 

- így kezdtem azt az írásomat, amely megjelent a Magyar Coachszemlében 2018 nyarán, és itt a blogon is. A cikkben arra kellett választ adnom, hogy miért döntöttem úgy, egy segítő szakmába is beletanulok, miért lett belőlem coach. 

A motiváció innen eredeztethető. A coachinggal mélyebben megismerkedve azonban felismertem, hogy nem is szűkíthető le feltéltenül egy területre, hogy kinek milyen problémája van. Tudjuk ugyan, hogy van "life coaching", meg "business coaching", de a valóság az, hogy aki szemben ül velem, annak elsősorban egy megoldandó élethelyzete van. És ezek a problémák rendszerint olyanok, hogy kihatnak más életterületre is. Nekem, aki segíteni szeretnék a megoldás megtalálásában, a nagy egészet kell néznem. 

A coaching egy olyan beszélgetés-sorozatot kínál fel, amelyben én 100%-osan a partnerre figyelek. Tükröt tartok, ha kell, kérdezek, ha úgy hozza a helyzet, valamilyen kreatív feladatot vetek be. Lényeg, hogy kísérem a probléma megoldása felé vezető úton a partneremet. 

img_20180801_111258_926.jpg

 

Na de hogyan működik mindez a gyakorlatban? Arról beszéljenek azok, akik már kipróbálták: 

 

„Összességében úgy érzem, hogy eredményes és sikeres találkozókon vagyunk túl, amelyeknek köszönhetően a korábbinál nyugodtabban fordulok a jövőm felé.  Türelmes volt és támogatott abban, hogy a problémákat magam ismerjem fel.

Számomra felszabadító hatással bírt mindez: letisztult az előttem álló időszak, konkretizálódtak a jelenemben található problémák. Amit ezzel kapcsolatban kiemelnék, hogy sokszor ez úgy történt, hogy fel sem tűnt. Orsi olyan gyakorlatokat, játékokat mutatott, olyan módszereket ajánlott (amiket a későbbiekben is fogok használni), ami rávezetett a megoldási lehetőségekre. 

Minden beszélgetésünkre igaz volt, hogy rengeteget lendített a kedvemen, energikusabbá és vidámabbá váltam, megtaláltam a motivációmat. A meglévő és felismert valós problémákra már nem félve tekintek, hanem izgatottan várom, hogy megoldjam ezeket, hiszen sikerült megfogalmaznom a céljaimat, definiálni az ide vezető utakat.

Örülök, hogy Orsival dolgozhattam – illetve dolgozhatok együtt. Mind a saját, mind a környezetem értékelése szerint sikerült pozitív változásokat elérnünk. Magaménak érzem az utat, amit a segítségével megtaláltam és amelyen az ő megfelelő iránymutatásával elindultam. Nemcsak a karrieremre, hanem a személyiségemre is pozitív hatással bír. Éppen ezért őszintén és magabiztosan ajánlanám Orsit hozzám hasonló „útkeresőknek”.

Gabriella, 2018. május 

 

Az első találkozó akalmával igyekeztünk megfogalmazni a problémát, bár én csak körvonalazni tudtam a nagy káoszt amit éreztem, hogy formálódik bennem. Előrelendített, hogy már az elején konkrétumokról beszélgettünk. 

Sokszor éreztem, hogy ha nem is tudom konkrétan megfogalmazni a problémát, Orsi segítő kérdésekkel és kicsit más aspektusból megvilágítva, vagy csupán összegezve az általam megfogalmazott gondolatokat mégis emészthető formában előremozdított, segített túllendülni olyan gondolati körökön, amin magamtól csak ugyanoda a gondolati hurokba kerültem vissza korábban. 

Nagyon tetszett nekem ahogy reflektált a szavaimra, hogy végig értő figyelmet gyakorolt felém és ha szükség volt rá egy - egy tükör tartásával segitett abban, hogy a külső nézőpontból, más szavaival összegezve rálássak a saját gondolataimra. Egy pozitív és életminőséget javító módszernek tartom, amivel előremozdítja az életet. 

Szandra, 2018. június

 

Nagyon tetszettek és megfogtak a kreatív feladatok, amikkel készült vagy esetleg spontán eszébe jutottak a repertoárjából a beszélgetésünk alatt.

Figyelmes, empatikus szakembernek ismertem meg. Egyrészt abszolút követte a gondolatmenetemet, a foglalkozásokon belül és az alkalmak között is, másrészt profi módon keretek között tartotta a beszélgetéseket és ha szükség volt rá, rövid, lényegretörő kérdésekkel segített "kiugrasztani a nyulat a bokorból", megfogalmazni saját magamnak, amit addig esetleg csak hosszasan körülírni tudtam, magamtól nem vagy csak jóval később jutottam volna el az előre mutató következtetésig, tanulságig, a változtatás igényéig.

Ez volt az első face-to-face találkozásom a coachinggal, eddig csak hallottam róla különböző munkahelyi kommunikációs tréningeken (többször coachok tartották), de személyre szabottan még nem próbálkoztam vele. Orsolyának köszönhetően rögtön az első benyomás kedvező volt, a már említett kis kreatív feladatokkal kedvet csinált hozzá, ill. ami fontosabb, hogy valóban több területen elindultak változások az életemben, amelyeknek a kibontásán, kézzel foghatóvá tételén természetesen tovább kell dolgoznom.

Boglárka, 2018. június 

 

A betegségből, az időskorból, egyedüllétből adódó problémáim voltak. Igen, némelyik volt, mert már sokkal jobban vagyok! Amikor ötödik alkalommal voltam Orsolyánál, néhány kérdésre kellett írásban válaszolnom. Mire a végére értem, elnevettem magam, rájöttem, hogy ez egyszerű, eddig csak a bennem lévő görcsök nem hagytak rendesen működni.

Nagyon hálás vagyok Orsolyának és a MOHA Alapítványnak is a segítségért és köszönöm!

Erzsébet, 2018. november 

 

A coaching által újra figyelni tudtam a rendes élet kérdéseire, túl tudtam nézni (elfelejteni nyilván nem) a betegség kérdésein. Javult az időbeosztási képességem, tudok fókuszálni a napi teendőimre, a munkámra. Egyáltalán újra érdekelnek azok a dolgok, amelyek korábban érdekeltek. Ismét látom a (közeli és távoli) céljaimat. Más szóval, az ilyenkor szokásosan jelentkező „szürkeség”, céltalanság, haszontalanság érzete csökkent. Vannak terveim.

Van úgy, hogy az ember nem tudja kirángatni magát a saját hajánál fogva a bajból. Ilyenek a súlyos, elhúzódó betegségek által előidézett élethelyzetek is. Minden hasonló élethelyzetben lévő embernek ajánlom az ebből fakadó problémák egy lehetséges megoldásaként, hogy vegye igénybe a coachingot, mert vannak eszközei az ilyenkor nagy valószínűséggel fellépő, akár észrevétlenül ható, a normális életet, teljesítőképességet hátráltató folyamatok kezelésére, tudatosítására. Külön előny, hogy számos, a betegségünktől független, egyébként is meglévő problémákra is kínál megoldást.

Nagyon jó, a megismerésen alapuló kapcsolatom alakult ki a Orsolyával. Érzésem szerint személyre szabott kommunikációt alakított ki velem, a feladatokat is eszerint állította össze. E feladatok hozzásegítettek a problémák tudatosításához. A kezelésük ezután a saját kezembe került. Újabb, hasonló élethelyzeteim megoldásában is segítségemre lesznek a tanultak.

Ferenc, 2018. december

 

Orsival egy betegtalálkozó alkalmával kerültem kapcsolatba és azért lett számomra érdekes, hogy talán így ő speciálisabban tud mint coach a segítségemre lenni. Tele voltam kérdésékkel, kételyekkel hogy pl. válthat-e munkahelyet olyan ember, aki egy éve még kezelésre járt, vagy a bennem lévő érzések normálisak-e. A kételyeim melyek naponta rám-rám törnek feloldhatók-e.

Több kollegámtól halottam már, hogy járt coach-nál és kíváncsi voltam, hogy vajon én mit is kaphatok egy ilyen találkozósorozattól. Bevallom, hogy már az első találkozás is nagyon sokat adott. Ahogy haladtunk mindig feltérképezésre került egy-egy új, bizonytalan terület az életemből, mind a magánélet, mind a munkahely területén.

Orsi a módszertan segítségével egyre szélesebb látóteret nyitott meg számomra, egyre jobban és jobban nyílt ki számomra a világ, és a beszélgetéseket követően azt éreztem, hogy egyre magabiztosabb vagyok, mind a magánéletben, mind a munkám terén.

Minden beszélgetés alatt csak úgy repült az idő. Kiderült számomra hogy mennyi megoldási lehetőség van egy-egy adott problémára és csak a mi döntésünk melyik irányba megyünk.

Gabriella, 2019. március 

 

Ha épp olyan élethelyzetben vagy, hogy zsákutcában érzed magad, és jól jönne egy térkép a kiúthoz, ha szükséged lenne inspirációra és megerősítésre, akkor lehet, hogy segítségedre lehetek néhány tartalmas beszégetéssel. Keress bátran: pozitivrahangolo @ gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://pozitivrahangolo.blog.hu/api/trackback/id/tr114391542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása