Mindenféle, ami feltölt, inspirál, meggyógyít

Pozitívra Hangoló

Díjat nyertem

2017. szeptember 18. - PH.Plusz

És ennek köze van a bloghoz! A Magyar Onkohematológiai Betegekért Alapítvány és a Magyar Újságíró Szövetség Egészségügyi tagozata közös pályázatot hirdetett újságíróknak. A rosszindulatú nyirokrendszeri megbetegedéssel kapcsolatban kellett cikket publikálni, lehetőleg olyat, ami felhívja a figyelmet a limfómákra, hiteles tájékoztatást ad a limfómás betegségekről és bemutatja a korszerű kezelési lehetőségeket, fókuszba helyezi a természettudományos gondolkodást, erősíti a bizonyítékokon alapuló orvoslás iránti bizalmat. 

A szeretlekmagyaroszag.hu portálon - ahol már régebb óta a háttércsapat tagja vagyok - jelentkeztem egy írással, ami egyszerre igyekezett személyes és informatív lenni. Még a kezelőorvosom szakvéleményét is kikértem, hogy tényleg a leghitelesebb információkat oszthassuk meg az olvasókkal. 

A cikket több ezren olvasták, érkezett hozzá néhány pozitív komment is, a legnagyobb elismerés mégis csak az, hogy a pályázat zsűrije 2. díjjal jutalmazta. 

 img_20170916_183941_004.jpg

 

Hogy hol a kapcsolódás a bloghoz? Majd minden bekezdésben utaltam valamelyik korábbi posztomra, egyértelműen a korábbi bejegyzések adták a muníciót. És ha akadt is itt nagyobb szünet a blogban, azt, hogy kitartottam a 2005-ös és 2006-os év visszaemlékezései mellett, leginkább annak köszönhetem, hogy úgy érzékeltem, mindig akad olyan olvasó, akinek pont az a bizonyos poszt adhat valamit. 

Na de vissza a pályázathoz, még inkább magához, a pályaműhöz. Közreadom itt is, mert büszke vagyok rá: 

 

A diagnózis: nyirokrák. Kolléganőnk története bizonyítja, a kór legyőzhető

A limfómás betegek háromnegyede korábban sosem hallott a betegségről - pedig ha időben felismerjük a tüneteket, nagy az esély a gyógyulásra.

„És hogyan vetted észre?” – a kérdés, amit leggyakrabban feltettek nekem, ha az elmúlt 12 évben valamilyen beszélgetés közben nem mellesleg kiderült, hogy nyirokrákom volt. Hodgkin-limfóma, igazából így hívják, de ez annyira nem köznapi elnevezés, hogy orvosi tanulmányok vagy személyes érintettség szükségeltetik hozzá, hogy az ember felkapja a fejét a betegség nevének hallatán. Rejtőzködő betegség – így is szokták emlegetni, mert észrevenni nem könnyű. Pedig ha időben elkapják, jól gyógyítható. Ezt bizonyítja az én történtem is.

Aztán rendszerint arról is mesélnem kellett, hogy milyen úton-módon kerültem én végül hematológus orvos elé – nem volt egyenes az út, főleg hogy akkoriban azt sem tudtam, van ilyen szakterület, hogy hematológia. Az orvos már gyanakodott, hogy talán nyirokrendszeri daganatom van, bár az Hodgkin-limfóma esetében tipikusnak vélt tüneteket nem észleltem. Na ezen a ponton szoktak a beszélgetőpartnerek megijedni, hogy talán nekik is lehet valami komoly bajuk, mert mintha nem stimmelne minden. Aztán ha bármekkora nyirokcsomó-duzzanatot észlelnek magukon, már hívnak is kétségbe esetten, hogy akkor ez most az-e, amire gondolnak. Pedig az se jó, ha átmegyünk hipochonderbe. Meg az sem, ha elnagyoljuk a problémákat.

>>> FOLYTATÁS: ITT !

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pozitivrahangolo.blog.hu/api/trackback/id/tr3914127573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása